Upprörd är rätta ordet!

En tjej skriver i sin blogg att hon känt sig illa till mods och utsatt för en obehaglig händelse på tåget, hon nämner att hon sitter mittemellan två killar, utlänningar, som sitter och skriker till varandra på deras eget språk, de tittar på henne flera gånger med, för henne, obehagliga blickar och tar till och med tag i hennes hand medan de säger något på deras eget språk. Hon menade att de hade betett sig illa mot henne och inte visat henne respekt.

Helt rätt.

Och sedan har folk mage att kommentera att hon är rasistisk för att hon nämner ordet utlänning?! Folk verkar inte ha läst hela texten, det var inte "utlänning" som var grejen. Två män sitter och pratar på ett främmande språk, tittar på henne med äckliga blickar och tar på henne! Det var det som var grejen. Poängen. Det som texten handlade om! Hon var upprörd över att två män sitter på varsin sida om henne, omringar henne på tåget, tar på henne - mot hennes vilja. Helt utan respekt för hennes känslor och integritet. Det är så jävla lågt att folk ens kan kommentera att hon nämnt ordet utlänning? VAD FAN ÄR DOM DÅ?!?!?!?!?!?!?! Vet ni ens vad ordet betyder? Jag är väl också utlänning när jag åker utomlands? Vad fan är det för konstigt med det?! Jag är svensk och blir automatisk utlänning för andra människor när jag åker utanför Sverige, eller hur?... JAG FATTAR INTE GREJEN MED DET JÄVLA ORDET!

Vad fan är problemet med folk som kommenterar det ordet och anser att det har en negativ klang? Vafan, så upp ordet i ordboken, lär er den egentliga innebörden, sedan kan ni kommentera det! Helvete, att man ska behöva bli så jävla upprörd på folk som inte har en susning om vad de pratar om!

Upprörd är rätta ordet.

/ Ems.

Some sexy shit
Jag har bajsat: Anonym

hahhahhaah å herre

2008-12-05 @ 12:13:09
Jag har bajsat: Milooooooooooooooo

Ut med alla invandrare låt bara Milo få vara kvar hihihi

2008-12-05 @ 15:25:15
Jag har bajsat: Gallanbrallan

haha precis!

2008-12-06 @ 17:23:37
Come and get me: http://gallanbrallan.blogg.se/

Leave a comment bitch:

Give me your name, baby:
Remember me?

Your e-mailadress: (publiceras ej)


Din blogg, bitch:


What's on your mind, cutie?:

Bye sexy!
RSS 2.0