Frigörelse in my ass

Läste nyss i en blogg att kvinnor inom islam bär slöja för att det är frigörande för kvinnan,
att de får rättigheter genom att bära slöja (eller något som täcker hela kroppen)
och att de blir jämställda med män och andra kvinnor genom att skyla sig. IN MY ASS.
Hon menar på att man som kvinna ska täcka sig, vacker som ful, bara för att ha samma
rättigheter. För en snygg kvinna har säkert legat sig upp till toppen, om hon nu
skulle få ett chefsjobb eller dylikt. Vad är det för jävla fördomar?

Vilken frihet får de? När de tror att man måste bära heltäckande kläder för att bli jämställd?
Det finns faktiskt andra vägar. Och hon skrev även att de bär heltäckande kläder
och slöja för att männen inte ska flirta med dem. Haha, jag blir nästan gråtfärdig.
Vad är det för värderingar de har? När de tycker att kvinnan ska skyla sin kropp och
sitt ansikte bara för att kunna bli jämställd med en man? JAG HÅLLER INTE MED!

Här i Sverige är vi på god väg att bli jämställda. Och visst tar det tid att ändra på
"traditioner" som funnits i hundratusentals år, men vi har iaf aldrig behövt bära slöja,
eller blivit tvingade till att skyla våra kroppar. Man är den man föddes till att vara,
man eller kvinna ska inte spela någon roll. Båda könen behövs i samhället.
Och man ska stolt kunna visa upp att man är kvinna!

Om alla skulle "klä ut sig till män" (genom att bära heltäckande kläder, skyla sina kroppar osv.)
skulle ju fan samhället rasa samman. Det fungerar inte. Varför ska jag behöva bli tvingad
att ha en speciell klädsel bara för att jag är kvinna? Det låter helt sjukt i mina öron,
medan hon försvarar slöjan och heltäckade kläder för att kvinnan ska få "frigörelse".
Man blir inte fri och jämställd, man blir förtryckt och bortglömd! Om man känner att man
måste "gömma" sig i sitt eget samhälle är det något som är galet! Eller hur?

Framhäv din kvinnokropp!


/ Ems.

Some sexy shit
Jag har bajsat: Michaela

Fyfan det där med brake-up call vad fan är det för människor?!! Det är topp med mig :) förutom lite ledsen för det jag skrev om i min blogg där längst ner, menmen. Skämms kanske, vem vet! <3

2009-04-03 @ 19:04:32
Come and get me: http://johndoe4.blogspot.com
Jag har bajsat: Madde

Jag håller totalt med dig :)

2009-04-03 @ 22:54:06
Come and get me: http://maaddeepadde.blogg.se/
Jag har bajsat: Krille

"Framhäv din kvinnokropp!" Visa pattarna ;)

2009-04-04 @ 11:38:54
Jag har bajsat: Gallanbrallan

Hahahaha, mupp krille ;) min mamma ba: "det är någon krulledull som smsar dig...." haha när du skickade sms förut ;)

2009-04-04 @ 12:01:58
Come and get me: http://gallanbrallan.blogg.se/
Jag har bajsat: Krille

Haha, Tur att det inte stod något dirty då ;) har du inget bättre för dig än at sitta vid datorn när pojkvännen är där? dåligt ;D

2009-04-04 @ 12:04:20
Jag har bajsat: Gallanbrallan

haha, ja fast hon såg inte vad du skrev ändå ;) hahaha, jag skulle bara kolla lite snabbt, han gjorde ju det medan jag duschade så då ville jag också kolla... ska ju vara rättvist ;)

2009-04-04 @ 16:46:09
Come and get me: http://gallanbrallan.blogg.se/

Leave a comment bitch:

Give me your name, baby:
Remember me?

Your e-mailadress: (publiceras ej)


Din blogg, bitch:


What's on your mind, cutie?:

Bye sexy!
RSS 2.0