En liten resumé av 2012

Firade in 2012 med min familj och min pojkvän efter en skön Thailandsresa. Började året med jobbsökarstress som tillslut gav resultat! Jag fick jobb på unionens a-kassa som kontorsassistent, jippi!

Blev så himla glad och såg fram emot att arbeta, blev snabbt uppskattad av många och det kändes så bra. Livet rullade på och runt mars, april tog livet en liten omväg och jag, vi, vet inte vad som hände, men svartsjukan sköljde över både mig och Dan... Vilket nog var meningen, ödet, för efter det förstod vi att det finns inga andra för oss, vi älskar varandra och kommer också alltid göra det!

Sommaren var bra, men kort, likaså alla händelser, minns inte så mycket av sommaren. Jag tog ut 20 dagar i förskottssemester så att jag kunde vara ledig med Dan, vi hade tre veckor ihop men vi gjorde inget speciellt, vi bara va :)

Jag tatuerade mig, det var dock i maj/juni tror jag. Min andra tattoo! En stor ros på höften, som jag är så sjukt nöjd med, och vill bygga ut den... Dan tatuerade sig ungefär samtidigt, en helsleeve som fortfarande inte är klar. Får se när jag fortsätter på min ;)

En sak jag aldrig kommer glömma var i början på hösten, när min bästa vän sedan vi var 5-6 år, berättade att hon var gravid! Den historien kommer vi berätta för våra barn, dock inte förrän de är gamla nog att förstå varför man kanske tvekar i att ta ett sådant stort beslut.. Och tills våra barn känner vår personlighet och förstår det roliga i den historien, hehe ;)

Dan har börjat övningsköra också, så hoppas på att han tar körkort snart, han ska göra halkbanan denna vecka! ;) han kör både med sin mamma, sin bror och min pappa, så hoppas att han ligger i nu ;D inga ursäkter!

Vad har hänt mer i höst? Jo, jag har fått ett infall som de flesta verkar ha problem med, haha... Lider faktiskt med alla som har problem med alkohol för jag förstår pressen nu, när jag själv valt att inte dricka... Förutom när jag känner för det, men det är så sällan så man kan nästan kalla mig nykterist ;) Kände bara att; nu räcker det, vill inte må dåligt och förstöra en hel dag eller två bara för att bli full, så kul är det faktiskt inte och man gör/säger massa dumma saker, man är inte sig själv, och det ogillade jag... Klandrar dock inte den som väljer att dricka, kan ju fortfarande förstå varför folk vill göra det, dock har jag själv valt att inte göra det pga hur jag mår dagen efter :)

Nej ni, nu måste jag avsluta min resumé! Har en halv nyårsmiddag att laga iordning, hehe ;D Ikväll firar vi in 2013 med Sanera, en del av hennes familj och Micke. Det ska bli skönt med ännu en lugn nyårsafton. Inte bara för att slippa alkoholen utan också för att en lugn nyårsafton innebär att jag och min älskling orkar fira att vi varit tillsammans i 4 år imorgon! <3

/ Ems.


Some sexy shit

Leave a comment bitch:

Give me your name, baby:
Remember me?

Your e-mailadress: (publiceras ej)


Din blogg, bitch:


What's on your mind, cutie?:

Bye sexy!
RSS 2.0