Föreläsning

Nu på eftermiddagen så var vi på en föreläsning som MVC höll i. Åkte tidigare från jobbet och mötte Dan i Liljeholmen :)

Föreläsningen handlade om smärtlindring under förlossningen och vad man kunde göra själv hemma när förlossningen precis startat. Det mesta visste jag redan då jag har Google som min bästa vän sedan några månader tillbaka. Men de visade även en film om några kvinnor som fött barn och visade deras berättelser och upplevelser. Då blev jag så jävla skitnödig... Jag känner ju mig själv och vet att jag blir lätt nervös och får lite panik när det är något nytt som händer. Hatar att inte vara förberedd. Att inte veta...

För varje dag som går blir jag bara mer och mer nervös. Inte för själva förlossningen, smärtan eller något sånt. Utan jag blir nervös för hur jag kommer reagera när det väl startar... Vill ju tro att jag kommer vara lugn och tänka: Detta kommer gå som smort! Men jag är (sjukt) rädd att jag kommer drabbas av panik och vara helt hysterisk...

Ser liksom det cenariot framför mig, klart och tydligt... Panik. Hysterisk. Spy. Jag kommer spy. Simskola, åka utomlands, åka skidor, när alla dessa saker var nya, aldrig upplevda innan, då spydde jag. Förlossning har jag aldrig upplevt (dah?), så därför är jag inställd på att jag kommer spy. Får packa ner spypåsar i BB-väskan...

/ Ems.


Some sexy shit
Jag har bajsat: Anonym

Spypåsar har dom där ;) hoppas du verkligen inte spyr genom hela förlossningen som jag.. Det var så jäkla påfrestande & jobbigt! <3 & du kommer som sagt klara det galant!!!! :)

2013-08-22 @ 20:21:06

Leave a comment bitch:

Give me your name, baby:
Remember me?

Your e-mailadress: (publiceras ej)


Din blogg, bitch:


What's on your mind, cutie?:

Bye sexy!
RSS 2.0