Första dagen ensam med Hugo

Pappa är på jobbet, så detta är första dagen jag och Hugo är helt ensamma. Ingen att ropa på när det kör ihop sig, ingen som kan hjälpa till att trösta (förstår inte varför lillen blivit så gnällig? Han gnällde inget alls de två första veckorna). Usch, det är jobbigt att vara själv... Och då är detta bara första dagen utav mååååååånga... 

Känns som om jag kommer hinna slita av allt mitt hår innan detta år är slut... 

Just nu står jag och skjutsar vagnen fram och tillbaka i v-rummet. Inte ens det verkar funka... Han fick precis mat, ny blöja, la honom på mig, bredvid mig. Ingenting fungerade! Blir tokig snart. Så är jag sååå trött också! Fick sova en liten stund imorse när jag lyckades få honom att somna efter maten (vilket inte heller var lätt, ville nästan gråta jag med). 

Varför får man så lite pengar som föräldraledig? Man behöver verkligen vara hemma både mamma och pappa såhär i början. Det är så jäkla kämpigt ibland så man tror att man ska bryta ihop. Och då tror jag ändå vi har en "snäll" bebis, tänk att de finns de som har det värre! Fyfan... Tycker verkligen synd om ensamstående föräldrar! 

Vi hade ju kunnat ta ut våra gemensamma dagar nu efter Dan tagit sina tio dagar, men vi vill spara de till julen och nästa sommar, så att vi kan vara hemma extra länge ihop. Dessutom känns det inge roligt att få en "försäkringskasse-lön" båda två i december. Vet inte ens om vi skulle överleva på det... Som tur är har vi sparat pengar, så vi skulle kunna ta därifrån om det kör ihop sig. Men jag tänker att det kan va kul att ha de pengarna till semestern nästa år så att vi har råd att göra massor med Hugo, det blir ju hans första sommar! :) 

Nej, nu saknar vi pappa, kooom heeem! <3 

/ Ems.

Some sexy shit

Leave a comment bitch:

Give me your name, baby:
Remember me?

Your e-mailadress: (publiceras ej)


Din blogg, bitch:


What's on your mind, cutie?:

Bye sexy!
RSS 2.0