Förlossningen

Hej hej bloggen! 

Nu ligger vi på förlossningen. Vilket ståhej det blev när vi ringde och ville komma in. Hade max 2 min mellan värkar som varade i ca 1,5 min... Då säger hon i telen att det är fullt på Huddinge. 

Jag började storböla... Dan försökte trösta mig men han såg att det aldrig skulle funka att åka nån annanstans. Hon ringer upp och säger SÖS. Jag tänker bara nej nej nej, jag ska till Huddinge! Och gråter... 

Så Dan ringer upp Huddinge åt mig och jag frågar om det finns nån chans att få komma dit om vi kan hålla oss hemma en stund till. Hon är borta jättelänge och sen kommer hon tillbaka till telen och säger att de ska trolla fram en plats åt oss! Gissa om jag blev glad! Skrek typ i luren; åh tack, tack snälla!!! 

Vi kastade oss in i bilen och åkte hit. Tror kl var ca 6,30 när vi kom fram. Fick ctg som visade att bebis hade det bra och mina värkar var regelbundna och täta. Blev undersökt efter några timmar, var då öppen 1-2 cm. Livmodertappen var även helt utplånad och det var jättebra sa bm! 

Efter ca 3 h i undersökningsrummet fick vi äntligen ett förlossningsrum. Då varken jag eller Dan har sovit alls inatt tyckte bm att vi skulle försöka vila så jag fick en morfinspruta i höften som skulle göra mig lugn och sömnig. Det tog även bort mina värkar nästan helt och hållet. Kunde ha väldigt glesa men ganska starka nån gång då och då, och det kändes som paradiset jämfört med en riktigt stark värk var 3e minut! Så jag sov/vilade i ca 3 h. Sedan var jag faktiskt pigg, men det varade inte så länge ;) Då kopplades ctg på igen för att mäta bebis hjärtljud plus mina värkar. Och då bestämde sig värkarna helt plötsligt att bli regelbundna och täta igen, aj... 




Nu har jag precis fått i mig lite mat, nomnom! Svinhungrig. Sedan middagen igår har jag fått i mig: en skorpa, två riskakor, en banan, en ostfralla och nu pannkakor... Bättre än inget men man behöver nog mer om man ska orka detta maraton (föda barn)... Har en banan till och riskakor i BB-väskan. Plus en kexchoklad och pepsimax om man behöver en riktig energikick ;) 

Nu är jag öppen 3 cm. Inte så stor skillnad från när vi kom in imorse. Så om läget är oförändrat ca 16,00 så kommer de ta hål på hinnorna så att vattnet går och "sätter lite fart på det här" som bm sa! Jo, det börjar bli lite segt och Dan har varit sjukt rastlös och skuttat runt här inne i vårt rum och gjort massa roliga hopp och grimaser, tokig kille haha! ;) 

Nu vill vi träffa vår lilla bebis! Fortsättning följer... 

/ Ems. 

Some sexy shit
Jag har bajsat: Anonym

Hahaha Micke hoppade också runt hahaha! Bebiiis snart!!!!!!!

2013-10-31 @ 19:14:02
Jag har bajsat: Anonym

Jag har varit helt ofokuserad hela dagen!!! :D. / Mary

2013-10-31 @ 20:35:54

Leave a comment bitch:

Give me your name, baby:
Remember me?

Your e-mailadress: (publiceras ej)


Din blogg, bitch:


What's on your mind, cutie?:

Bye sexy!
RSS 2.0