V 36

Vecka 36 idag! (35+0) Så himla sjukt, tiden SPRINGER iväg. Jag blir lite rädd. Om tiden springer nu, vad kommer den då göra när vi har vår skatt i famnen? Jag vill stoppa tiden, vill njuta mera. Det är underbart att vara gravid, samtidigt som det är väldigt jobbigt. Och längtan, längtan efter dig lilla skatt, den ska vi inte ens prata om :) 

Det börjar bli tungt nu. Trött hela tiden, sover så sjukt dåligt och oroligt. Känner mig lite stressad, men jag vet inte varför. Det är inte jobbet ialla fall, jag kan ta det så lugnt som jag tillåter mig själv att göra och har hyfsat fria arbetstider. Det går att komma senare någon dag och gå tidigare någon dag. Men alla tankar, alla "måsten", "hur kommer det bli sen"... Tror det är det som gör mig stressad. Och självklart mitt kontrollbehov, det gör mig galen ibland. Men jag försöker att släppa på det, jag vet att jag inte kan kontrollera allt och vissa saker har jag kunnat låta rinna av mig. Det är en liten bit på vägen ialla fall. 

Men nu oroar jag mig för hur förlossningen ska bli. Kan inte sluta tänka på den. Jag som var så duktig och tänkte: "Det blir som det blir"... Fram tills nu, nu kan jag inte släppa tanken på att jag vill föda vaginalt, med lillens huvud först. Försöker intala mig själv att även om han vänder sig åt rätt håll av sig själv (eller med lyckat vändningsförsök om jag gör det) så kan det uppstå komplikationer som gör att det inte går att föda som jag vill. Men det är svårt att få in i min kontrollerande skalle :( Vill inte tänka på att det kanske blir på något annat sätt, vill definitivt inte tänka på alla komplikationer som kan uppstå! Usch... 

Men det viktigaste är ju såklart att min älskling kommer ut och är frisk! Han får komma med kejsarsnitt om vi måste, bara han mår bra. Vi längtar så sjukt mycket efter dig och jag tror du längtar efter oss också, så fort du hör min eller pappas röst som pratar med dig så börjar du röra på dig <3 Idag har du levt rövare i min mage, aj aj... Det gjorde faktiskt ont :( Kändes som om du låg på tvären, med huvudet på höger sida och fötterna sparkandes på min vänstra sida. Huden på magen spändes så mycket att det gjorde väldigt ont, trodde nästan huden skulle spricka! Och igår sträckte jag en muskel på sidan/ryggen och jag har haft så ont hela dagen, ingen ställning, varken stå eller sitta har känts bra. Så jag skyndade mig från jobbet när vi var klara vid 15,45 ochnär jag väl kom hem (kändes som det tog en evighet att komma hem idag) så skyndade jag mig att förbereda middagen, sedan fick Dan ta över så jag kunde lägga mig i ett varmt bad! Gud vad skönt det var! 

Nu har vi ätit middag och jag tryckte i mig några sirapskakor till efterrätt. Bakade de igår, mumma! Nu vill jag baka mera, haha ;) Kommit in i ett bak-mode tror jag... Nu ska jag bara lata mig i soffan tills det är dags att förflytta sig till sängen. Hoppas på bättre sömn inatt bara... 





Some sexy shit

Leave a comment bitch:

Give me your name, baby:
Remember me?

Your e-mailadress: (publiceras ej)


Din blogg, bitch:


What's on your mind, cutie?:

Bye sexy!
RSS 2.0